петък, 13 април 2018 г.

Сладкиш със сладко "ала Брауни"




Моя приятелка дойде вкъщи да пием кафе, заговорихме се за сладкиши и тя спомена, че не е опитвала Брауни, аз пък и споделих, че никога не съм опитвала да го приготвя. С прекрасно настроение и голям хъс решихме, че трябва да опитам да го направя и съответно тя трябва да го опита на вкус. Прегледахме няколко рецепти в youtube и се захванах. Общо взето продуктите във всяка една разгледана рецепта бяха еднакви, с малки различия в грамажите.  Забърках го набързо и го сложих да се пече, а ние продължихме да разискваме други кулинарни теми. Сладкиша се опече идеално, но някак ми изглеждаше безличен. Много ми се искаше да го залея с шоколад, да му дам малко ’’живот’’ както се казва, но шоколада вече го използвах в рецептата.  Ясно беше, че до магазина няма да хукна, но пък отворих шкафа и извадих бурканче със сладко. Еми ..няма да е „баш” Брауни, ще го намажа със сладкото. Следваха задължителните аматьорски снимки и дойде ред на дегустацията. Трябва да ви кажа, че се топеше в устата. Супер сладък, с леко влажна структура и най-важното е че приятелката ми много го хареса. Брауни или не, сладкиша стана великолепен, хапнахме си го с кеф J

Продукти:
  • черен шоколад - 200 г
  • масло - 150 г меко
  • яйца - 3 бр.
  • захар - 150 г
  • брашно – 90 – 100  г
  • какао - 2 с.л.
  • сол - 1 щипка
  • сладко - 150 г боровинки
  • кокосови стърготини - по желание
Начин на приготвяне:

Разтопете шоколада на водна баня, когато се стопи добавете маслото нарязано на парчета и разбъркайте до стопяването му. Когато се получи еднородна шоколадова смес махнете от котлона и оставете да се охлади. Разделете жълтъците от белтъците на яйцата.

Жълтъците разбийте със захарта до кремава смес, сложете пресято брашно, сол, какаото и разбъркайте със шпатула. Добавете шоколада и разбъркайте до хомогенна смес.

Разбийте белтъците в суха и чиста купа до получаване на гъст белтъчен сняг.
Съединете двете смеси като внимателно сипвате при жълтъчната смес по малко от белтъците и разбърквате леко от вътре навън.Така процедирате до поемането на белтъчната смес.

Намажете не много голяма за предпочитане правоъгълна тавичка с масло (аз ползвах кръгла форма за торта), изсипете готовата смес и печете в загрята фурна на 170 градуса за 25 мин. Вътрешността на сладкиша ще остане леко влажна, но не трябва да бъде клисав или прекалено изсушен.

Оставете да се охлади и намажете отгоре по избор със сладко (аз ползвах любимото ми – с боровинки) или шоколад и поръсете с кокосови стърготини.
Нарежете на квадрати и сервирайте с много любов.